7 Mart 2012 Çarşamba

"Takım Olarak Kazanın ya da Tek Başınıza Kaybedin"

26 Ocak 2011 TFF Genel Kurulu'nda Şenol Güneş'in yaptığı ve işte başlıktaki o efsane sözle tamamladığı tarihi konuşmasını bugün tekrar dinleme ihtiyacı duydum ve notlar çıkardım... 

Söz Şenol Hocanın:

Amatörlerin söz sahibi olduğu bir sürece gidiyoruz…

Biz burada hain ve kahraman yaratmak için değil, fikir üretmek için varız.

Benim için esas önemli olan gelecek nesillere olan sorumluluğumuzdur. Bütün bu konuşmalarımızın çocuklarımızı ne kadar zehirlediğini biliyoruz.

Ben çocukken, gençken, futbolcuların serseri ahlaksız olduğu söyleniyordu. Bugün iftiharla şunu söylemek istiyorum, futbolcuların hepsi sevilen, sayılan, popüler insanlar, değer gören insanlar. Ama futbolda hala serserilik ve ahlaksızlık kılık değiştirdi, başka kılıfa girmiş gibi. Bu da beni utandırıyor.

Bizim sermayemiz paramız değil, itibarımızdır. Bunu kaybetmeyelim. Kaybetmemek için birlikte olalım. Ama maalesef şu anda işe para girince her şey kayboldu.

Futbol için para araç olmalı, amaç olmamalı.

Neyin yanlış olduğunu ortaya koyalım, kimin yanlış yaptığı benim için mühim değil.

Ben kendime olan haksızlık için burada konuşmadım, ama ülke futboluna yapılan haksızlık için burada konuşuyorum.

Federasyon para kazanan kuruluş değildir, futbolun gelişimine önem veren kurum olmalıdır.

Çocuklarımıza gelecek bırakacağız, doğru kararlar almamız lazım.

Ülkenin itibarını zedeliyoruz…

Kimse kafasını deve kuşu gibi kuma sokmasın, sorumluluktan kaçmasın.

Futbol güzel ve basit bir oyundur, ama zorlaştırıyoruz.

Takım olarak kazanın ya da tek başınıza kaybedin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder