24 Nisan 2012 Salı

Her Günüm Erdem Ergün...

Aylar önce sesini ilk duyduğumda Nev zannetmiştim kendisini. Ama değildi.
Biraz Nev, biraz Erkan Oğur... Sanırım birazcık da ben...

Adı Erdem Ergün.
2010'da çıkardığı ve benim tam bir yıl sonra anca keşfedebildiğim albümü ise "Yek Ahenk".

Önce "Alma Ahımı" şarkısını dinledim. Sonra "Aşk Dediğin". Arkasında "Gel Dedim". Burada biraz durdum.
Onlarca kere dinledim. "Gel dedim, gel dedim, gelmedin yarim senden bana fayda yok ağrısın sızısın..." Ezber edene kadar.

Ezber etmek o kadar mı zor diye düşünmeyin. Bu şarkıları dinlerken, ya da doğrusu, ben bu şarkıları dinlerken zor.

Ne zaman bu kadar beğendiğim bir şarkı olsa, "şimdi ezberlemek için dinleyeyeyim" diyorum ve her defasında kendimi şarkıya kaptırmış, son saniyelerinde yine sözleri kaçırmış, tam anlamıyla uyuşmuş buluyorum.
O yüzden benim çok sevdiğim şarkıların sözlerini ezberlemem epey zaman alır.

Erdem Ergün'de de yaşadığım buydu.



Gel Dedim'i biraz tüketince, albümün gerisinden devam ettim. "Pişmanım" diye... "Hayat acıkan karnım olsun" diyen bir adamdı Erdem Ergün bu şarkıda... "Hayat kurtarılır bir şey mi?" "Çok pişmanım anacığım çok pişmanım" yalvarışının yerini başka hangi söz doldururdu?

Sonra devam ettim işte... "İstanbul'da", "Seversem", "Gül" "Sebebini Bilmeden."

Tam sekiz şarkı... Bir tanesi bile sekmemiş, bir tanesi bile es geçmemiş hayatı. Ve bir tanesi bile ıskalamadı beni.

Anlatımı bu kadar yoğun, içi bu kadar dolu, hem bu kadar batılı, hem de bu kadar doğulu, bırakın albümü, çok çok az şarkı dinlemişimdir.

Kulağımın ve kalbimin arzuladığı her ses ve her söz, müthiş bir uyum içinde akıyor Erdem Ergün'de.

"Tam benlik" klişesinin göbeğindeyim, ama durum böyle.

Muhteşem bir albüm özetle... İyi ki keşfettim, iyi ki dinlemekteyim dediklerimden...

Bir arkadaşın dediği gibi "Daha iyisini kendisi bile yapamaz."

Sanırım doğru...

Keyfini çıkarın siz de...

Mümkünse gece. Mümkünse yalnızken dinleyin.

Melankoliyi de Erdem Ergün'ü de seviyoruz... Ve onu mümkün olduğunca çok kişiye tanıtmayı bir görev biliyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder